Pyssel o köttbullar

Efter frukosten, när Anthon o Robin hade gått till skolan började jag Nathalie o Evelyne pyssla. Vi tröck nejlikor i apelsiner. Vidar spelade tv-spel o Julle övningsgick :-)
 
Bilder från apelsinpysslet...
 
Evelyne pysslar ♥
 
Nathalie pysslar ♥
 
 
Jag plockade ur o i diskmaskinen, matade Julle o han somnade, Nathalie Vidar o Evelyne spelade tvspel o dataspel o sen åt vi lunch...
 
 
Innan lunch så rullade o stekte jag 77 st köttbullar. Vi provsmakade några, men resten sparade jag o frös in till jul...
 
 
Sen rensade jag reklam o tidningshögarna som alltid har en tendens att växa sig höga på bänken i köket... jag slängde massor!!! Anthon o Robin kom hem, dom åt mellis, Mathias ringde, barnen spelade tvspel o dataspel, Julle vaknade o han fick va m mej i köket när jag fortsatte projekt städa o rensa köksbänkarna. Sen lagade jag mat. Vi åt Karibisk soppa Tomatsoppa o varma smörgåsar som jag gjort i ugnen. Jag sköljde disk, busade m Julle bulle, Evelyne somnade på soffan, så jag bar upp henne till hennes säng, så nattade jag dom andra små barnen, Anthon gav Julle välling, han somnade, nu har dom stora killarna just gått o lagt sigt.
 
Jag ska kolla fb o snart börjar andra delen av Morden i Sandhamn på tv... undra om jag hinner göra dip till chipsen innan d oxå... vore ju såååå gott!!! ;-) Äh, måste ju packa skolväskorna o ringa Mathias o säga godnatt oxå, så jag får vänta m att kolla fb. D blir senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0