Prat om framtiden...

Jag började denna morgon m att byta bajsblöja på Julle, drog upp alla rullgardiner o bäddade sängarna, Mathias va uppe m dom andra barnen o åt frukost. Dom små hade sovit länge idag, så d blev sen frulle. Jag plockade ur o i diskmaskinen, tog fram mat till kvällen, torkade fint i köket, såg till att barnen fick på sig kläder o borstade tänder, Mathias o jag fortsatte o prata om framtiden igen. Vi känner att vi behöver större hus, om vi ska bygga ut el försöka hitta nåt annat vet vi inte, d börjar bli dags o byta Mathias bil för den har gått väldigt långt... o så pratar vi om barn. Det e sååå mkt som ska bestämmas o inga lätta beslut att ta heller. Att d ska va så svårt. Vi tittade lite på datorn tillsammans oxå.
 
 
Mathias o jag hjälptes åt att byta blöja på Julle som hade bajsat igen, förra gången va d fast o vi trodde äntligen han hade blivit bra i magen, men inte då, nu vare löst igen. Nathalie Evelyne o Julius hosta fortsätter o dom e snoriga som sjutton, förresten e jag o Mathias oxå väldigt förkylda o snoriga. Barnen lekte, tittade på tv o spelade dataspel, vi åt lunch, Mathias blandade välling, jag gav Julle välling o sköljde disken.
 
 
Sen kollade Mathias pannan o brevlådan, han la sig o vilade när Julle sov middag, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin o vek tvätt som jag la in i byråerna o garderoberna. Snart e det dags o hänga tvätt o börja m middagen. Ikväll blir d tacos, ingen mer julmat. Vi har lite skinka kvar bara som jag tänkte göra nån skinkgratäng av nåt slag m imorrn el så.
 
 
Trevlig kväll på dej o hoppas att din jul har varit bra o att mellandagarna oxå varit trevliga lugna o härliga!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0