Nyårsafton 2012 - sista dagen på d här året...

Sista dagen på året började såklart m frukost, sen dammsög Mathias Anthon o Robins rum o eftersom jag dammsög alla rum utom d igår så e hela huset nu dammsuget, jag städade badrummet o torkade lite golv, Mathias plockade ur o i diskmaskinen, vi åt lunch o jag sköljde disk.
 
 
Mathias gick ut o sandade lite på uppfarten o bar ut lite saker till bussen, jag Anthon Robin o Nathalie åkte till stan. Vi va på Lindex o hämtade ett paket m kläder som jag skickat efter, köpte fyrverkerier o lite annat på ÖoB, några påslakanset på Jysk, sen handlade vi på Ica Maxi.
 
Här kommer lite bilder från ikväll...
 
 
När vi kom hem hjälpte Mathias till att bära in varorna o packa upp, så började vi m middagen. Jag gjorde egen skagenröra o marinerade köttet. Mathias skalade potatis o skar den i skivor o bakade pajer.
 
Till förrätt blev d toast skagen...
 
 
Varmrätten blev marinerad stekt fläskfilé m potatisgratäng o kantarellsås (bearnaisesås till dom som inte gillar svamp)...
 
 
Nu väntar vi ett tag m efterrätten för att vi e så mätta o måste smälta maten innan vi kan få i oss nåt mer... men d blir iaf en klassiker, äppelpaj m vaniljvisp... kanske inte så speciellt för nyår, men gott!!
 
 
Å du det e faktiskt Mathias som har bakat :-)
 
Här kommer lite fler bilder...
 
 
Nu inväntar vi tolvslaget o vi e alla eniga om att d bästa som hänt år 2012 e såklart att Julius föddes!!!
 
 
Vi hoppas på ett nytt spännande o händelserikt år 2013!!! Gott slut & GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0