Mysigt o stillsamt luciafirande

Barnen tittade på julkalendern på tv imorse, jag gjorde frukost till Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag strök ett lucialinne. Sen gick jag o Julius o lämnade Vidar o Evelyne på dagis. När vi kom hem åt jag o Julle frukost.
 
Mathias va hemma idag. D va meningen att han skulle ha jobbat några timmar för att sen åka hem tidigare för o titta på luciatåget på dagis, men både Julle o Evelyne vaknade inatt så vi hade inte alls sovit bra o va väldigt trötta.
Mathias dammsög på övervåningen o trappan, jag letade efter några papper m alla våra släktingars o vänners adresser som jag behöver för o kunna skriva julkorten o passade på att rensa bland tidningar, reklam, kataloger m.m. Sen gav jag Julius välling o han somnade. Jag o Mathias åt lunch. Jag fortsatte letandet efter dom där papprena m adresser, tyvärr utan framgång :-( Mathias vilade på soffan.
 
När Anthon o Robin hade kommit hem från skolan o Nathalie va o lussade på Gläntan m barnkören, så gjorde jag o Mathias oss iordning o tog m oss Julle till dagis o tittade på Vidar o Evelyne o dom andra barnen som lussade. Så blev d en snabbfika där oxå o så en sväng förbi affärn där jag hämtade ett paket. Sen åkte vi hem o åt middag. Köttbullar o makaroner. Här kommer en bild på tre av våra hjärtan <3
 
 
Jag sköljde disken o Mathias dammsög lite på undervåningen, men bara d värsta. Sen packade jag skolväskorna o gjorde hand o fotavtryck på Julius som jag aldrig hann m att göra igår. Sen hade vi vårt eget lilla luciatåg här hemma :-) Nu kommer en bild på d...
 
 
Å efterföljande Lucia-fika m hög mysfaktor ♥
 
Sen va alla barnen ganska trötta, d blev dags o natta dom. Dom började m att klä på sig nattkläder o jag passade på att plocka upp leksaker o dammsuga ett av dom tre rummen på övervåningen som Mathias inte hunnit m att dammsuga. När barnen hade gått o lagt sig, till o med Julle, åkte brickan fram m te kex ost o nötter o jag o Mathias tittade på Böda Camping o drömde om sommaren en stund :-) Jag fick massage av Mathias o så gick han o la sig. Nu ska jag kolla fb o gå o lägga mej. Natti natti, hoppas du har haft en trevlig lucia!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0