Lyckad match o storhandling

Efter frukosten tittade Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne på julkalendern på datorn.
 
 
Sen gjorde Mathias o Robin sig iordning o packade ihop lite saker. Mathias sköljde lite disk. Sen åkte dom på innebandymatch. Jag fortsatte skölja disk o ställa in i diskmaskinen som jag sen satte igång. D va fortf jättemkt disk kvar så jag ställde mej o diskade d för hand. Sen gav jag Julle välling o bytte blöja på honom. Så somnade han.
 
         
 
Jag började skriva matlista, gosade m Julius o lagade lunch. Vi åt när Mathias o Robin kom hem, Robins lag vann innebandymatchen idag!!! Jag fortsatte skriva matlistan o kollade igenom barnens lussekläder o rotade fram nästa storlek på kläder åt Julle.
 
     
 
Mathias gick ut m Anthon Robin Nathalie o Vidar. Sen åkte jag Nathalie o Evelyne o storhandlade på Ica Maxi.
 
 
När vi kom hem igen hade Mathias gjort pommes frites o kebabkött o så va d vitlökssås o grönsaker till som vi åt när jag packat upp alla varorna. Han hade även plockat ur o i diskmaskinen o kört en till diskmaskin. Mathias o Evelyne hjälpte till lite m att packa upp. Efter maten sköljde jag disken.
 
Kvällens middag såg ut så här...
 
Sen blev d lördagsgodis snacks o filmen Modig till barnen på övervåningen o godis nötter o Så Mycket Bättre för oss vuxna o Julle på undervåningen. D här va barnens lördagsmys...
 
 
Så nattade vi barnen. Nu bloggar jag, Julle har somnat o Mathias tittar på film på tv. Jag ska kolla fb innan jag säger natti natti för ikväll.
 
Måste berätta en gullig sak som jag blev väldigt rörd över som jag märkte när jag o Julius hade kommit hem från sjukhuset. D va att Mathias hade sparat en sak, du vet ett sånt där skydd i plast som man sätter på en örontermometer o som man byter efter varje temp tagning, ett sånt hade ambulanspersonalen använt på Julius när dom kom till oss för att se om han hade feber. Mathias sa att han hade sparat det eftersom han va orolig att d skulle va allvarligt m Julius o att han till en början inte visste hur d va m honom när jag o Julius va på sjukhuset. Han sa att han ville ha kvar den om d skulle ha blivit så att Julius inte skulle ha kommit hem nåt mer. Usch nu gråter jag i skrivande stund av bara tanken på d, på hur hemskt d hade kunnat gått m vår lilla Julius. Jag tyckte att d va så fint o gulligt av Mathias att tänka o göra så, att han ville ha ett minne, en sista sak som hade påmint honom om Julius. Som tur va så gick d ju oerhört bra m Julius. Men d kommer ta ett tag o smälta den händelsen. D va så fruktansvärt obehagligt o nu e vi ännu mer beskyddande än vi redan va om Julius o alla våra barn. Dom e ju d bästa vi har ♥
 
Här kommer några bilder på Julle från idag...
 
 
Han e bara för söööt o gooo vår fina lilla Julle bulle ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0