God Jul å en massa foton

Jag börjar m att önska dej som läser en riktigt GOD JUL o jag hoppas att du har haft en väldigt trevlig dag!!
 
Ett julfoto på hela familjen...
 
Julius e fortf jättedålig, har haft 40,3 graders feber idag o hostan sitter kvar den med. Ingen vidare jul för honom.
Så här har Julius sovit dom senaste nätterna, sittandes i en bilbarnstol. Han andas mkt lättare då o vill inte ligga ner. Dom sa på vårdcentralen att d va bäst för Julius att sitta upp när han sover...
 
En annan bild på Julle från i helgen...
 
Mathias när han strök barnens skjortor o sin egen inför julen...
 
Ännu en bild på Julius från i helgen...
 
4:e advent o fjärde ljuset blev tänt igår vid frukosten...
 
Vi provsmakade skinkan o brunkålen m potatis till igår kväll...
 
Uppesittar fikat till mej o Mathias igår kväll...
 
Julafton började m frukost för hela familjen. Mathias Nathalie o Julius imorse efter frukosten...
 
Sen gick förmiddagen åt till o förbereda d sista innan Mathias familj skulle komma, jag duschade o gjorde mej iordning medan Mathias tog hand om disken, jag tog fram fina kläder åt barnen som dom klädde på sig, Mathias gick ut o skottade snö o slängde sopor, jag skickade en julhälsning på fb från oss osv.
 
Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne när dom tittade på tv idag på förmiddagen...
 
Jag klädd för julafton...
 
Mathias föräldrar hans lillebror m dotter o hans storebror m son o sambo kom till oss vid 11.30 idag, vi åt gröt-lunch m skinksmörgås tillsammans m dom o fikade, kaffe, glögg, pepparkakor, saffransgifflar o mjuk pepparkaka blev d, barnen lekte en stund o öppnade sina julklappar från Mathias föräldrar o så vid 14 tiden åkte dom till Mathias föräldrar i Hässelby. Då tog jag hand om disken o satte igång en diskmaskin. Sen skickade jag lite bilder från mobilen till fb medan Mathias o barnen tittade på Kalle Ankas jul o Julle sov.
 
Julklapp till mej från svärföräldrarna som dom kom m idag...
 
Jättekorg m massor av choklad som vi fick av Mathias storebror m familj idag...
 
Så började vi laga maten, kokade ägg o potatis, skalade räkor o äggen, dukade osv. Sen gick Mathias för att kolla pannan o fylla på pellets i den... då kom tomten... barnen blev överlyckliga, så tomten kom ihåg rätt i år oxå o det visade sig att våra små barn varit lite snälla i år iaf :-) hihihi... När tomten hade gått kom Mathias tillbaks från garaget, vi samlade familjen i vardagsrummet o Anthon delade ut julklapparna, vi öppnade dom o sen fortsatte vi m matlagningen.
 
Efter julklappsöppningen åt vi julbord...
 
Jag o Julle ♥
 
Så tog jag hand om disken o körde ännu en diskmaskin, barnen lekte o spelade några nya tv-spel dom fått i julklapp, vi åt godis o Mathias o jag kollade lite på filmen Tomten e far till alla barnen. Nu bloggar jag o alla barn har gått o lagt sig, Vidar e inte riktigt pigg o har nog lite feber idag han oxå o Evelyne gick o la sig frivilligt före 19 ikväll så hon hade nog lite högre feber, men hon har hållt full fart ändå idag så hon va mest trött o behövde sova bara. Jag ska kolla fb innan jag säger natti natti o inväntar juldagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0