Ganska lugn innedag m smaskigt fika

Julle fortsätter tyvärr att sova dåligt o han Evelyne o Nathalie hostar väldigt mkt fortf. Julius får bara fler o fler tänder... nu har han 4 uppe o 3 nere.
 
Mathias gick upp o åt frukost m barnen, jag o Julle gick upp strax efter dom o åt frukost vi med. Jag fixade lite i köket m disken o annat plock, sen såg jag till att alla barnen fick på sig kläder o borstade tänderna. Jag bäddade alla sängar, Mathias åkte till tandläkaren, köpte pellets o handlade mat på Ica Maxi.
 
Jag fixade lunch, jag o barnen åt, Mathias kom hem o bar in pellets i garaget, jag bar in matvarorna o packade upp dom, Mathias kom in o hjälpte till lite m det, jag plockade ur o i diskmaskinen, blandade välling, Julle sov, jag o Nathalie skalade potatis, jag kokade potatisen, torkade rent i köket, gjorde fika, julostkaka m vispgrädde o jordgubbssylt.
 
 
Julle vaknade, jag försökte ge honom mat, spaghetti o köttfärssås som i vanliga fall e hans älsklingsrätt, men han vägrar totalt att äta mat just nu. Så vi gav honom välling istället o det går ner, men han vill inte ha en hel flaska, utan lämnar ca 0,5 dl. Välling e det enda Julius äter nu. Jag sköljde disk, delade potatisen jag kokat i bitar, busade o gosade m Julle bulle, spelade Angry Gran Run. Det e rätt så roligt även om jag e jättedålig på d. Robin o Anthon däremot e grymma på d spelet!!
 
Sen vek jag massa tvätt, Mathias lagade mat, barnen spelade, Anthon gav Julle välling, vi åt julmat, jag sköljde disk igen, blandade välling igen, fixade fredagsmys m popcorn o chips till barnen framför tvn, ställde in disken i diskmaskinen o satte igång den medan Mathias tittade på hockey på tv. Sen nattade han barnen. Nu ska jag kolla fb o kanske nån film el nåt program på datorn som jag missat att se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0