En riktigt kämpig dag ensam m mina 6 små troll

Jag började morgonen m att ta en dusch, sen åt vi frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag o Julle gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis, när jag o Julle kom hem igen bar jag ut lite saker till bilen, Mathias ringde, jag åkte till BVC m Julius. Nu e han vägd o mätt. Han väger 10070 gram o är 75 cm lång. Han växer så d knakar!!! Imorgon blir han 10 månader :-)
 
 
Efter bvc besöket åkte jag o Julle direkt till stan, vi va på Systemet o köpte några julklappar, sen blev d en sväng på ÖoB mest massa choklad o lite smått o gott till hemmet m.m. Sist av allt va vi på Växtriket för jag ville få tag i en mistel, men dom hade inga, så jag köpte några fler Julstjärnor istället o sen åkte vi direkt till skolan o hämtade Anthon Robin o Nathalie. Nathalie höll i en snöboll som hon ville ta m sig in i bilen, men d tyckte inte jag va nån bra idé, jag hade suttit o väntat i 20 min i bilen på dom o ville bara åka vidare då jag frös o ville hem, in i värmen, så börjar hon tjafsa emot. Inte precis va jag önskat då. Till slut fick jag henne till att slänga snön o hoppa in i bilen. Julius som sovit va nu klarvaken i bilen pga Nathalies tjafs :-( Vi åkte vidare till dagis. Anthon Robin o Nathalie satt kvar i bilen m Julle för o hålla honom sällskap så han inte skulle bli ledsen, medan jag gick för att hämta Vidar o Evelyne lite snabbt...
Såklart gick inte d heller nåt vidare. Båda va ute o lekte i snön, så dom va påklädda o klara, MEN Evelyne ville absolut INTE åka hem, så fick jag ropa på henne o lirka m henne oxå X antal ggr innan hon äntligen följde m mej till bilen. Vidar som varit stora killen idag o ätit Nobelmiddag på dagis, fast vid lunchtid, följde m utan protester. Pga att d går löss på dagis så ska barnen ha m sig egna hjälmar att använda vid pulkaåkning, dom skulle hängas upp på Vidars o Evelynes platser innan hemfärd... då hann Evelyne rymma igen under tiden som jag fixade d. Men till slut kom vi ut från dagis iaf. Då springer Evelyne rakt ut i vägen, fast d finns en trottoar bakom bilarna att gå på o jag rusar efter henne, får tag i henne o håller henne i handen ända fram till bilen. Jag ropar till Vidar att inte göra likadant utan att han ska gå på trottoaren... men va gjorde han, jo sprang efter Evelyne såklart. Sen öppnar jag dörren till bilen o då e det typ 3:e världskriget där mellan Anthon Robin o Nathalie... dom som skulle ta hand om Julius, jo jo, hmmm.
 
Här kommer en bild på hur Vidar va klädd idag på Nobelmiddagen...
 
 
När vi kom hem bar jag in alla kassar, hängde upp alla ytterkläder på tork, Julius hade bajsat o kissat massor, så d hade gått igenom blöjan byxorna overallen o till o med till bilbarnstolsklädseln. Jag tvättade Julius, tog på honom rena kläder, satte igång en tvättmaskin, fixade mellis åt barnen o seeen lunch åt mej själv. Julle hade iaf fått välling när vi va i stan, men han fick oxå mat, här kommer en bild på honom när han åt...
 
 
Efter maten bytte jag en massa glödlampor, öhhh e inte min man elektriker?! Jo, men nu va han inte hemma idag så då fick jag ta itu m den biten själv. För övrigt så brukar d va jag som byter lampor här hemma. Mathias e hos sina föräldrar o kommer inte hem ikväll, han ska sova där. Jag packade upp allt jag handlat, rensade kylen o frysen lite, började skriva en "att göra lista" inför julen, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin.
 
Så lagade jag middag, Gorbys piroger Karibisksoppa o Thaisoppa blev d till middag. Här kommer bilder...
 
 
Sen blev d marängtårta m mjölkchoklad till efterrätt... här kommer bild...
 
 
Jag sköljde disk, duschade Nathalie Vidar o Evelyne, luskammade alla barnen förutom Julle, hans hår kollade jag igenom iaf för säkerhets skull, jag packade skolväskorna, hängde tvätt, plockade ur o i diskmaskinen o under tiden jag gjorde d satt Julle i barnmatstolen o somnade. Så tråkigt tyckte han d va, nerå han va bara trött. Jag bar upp honom till hans säng, men sova ville han inte göra där iaf. Så d blev en flaska välling o lite trygghet o värme i mammas famn innan han somnade vid 22.15. Sen ringde jag upp Mathias som hade försökt få tag i mej 2 ggr. Jag berättade om min dag o han blev alldeles tyst i luren o jag hörde på honom att han gärna hade velat vara här o hjälpa mej.
 
Sen kollade jag fb o nu bloggar jag... nu e klockan, hm öh alldeles för mkt så då väntar sängen på mej!!
 
Jorå jag har fortf huvet upp o fötterna ner på nåt underligt vis efter denna dag :-)
 
OBS!! Jag klagar inte, jag berättar bara sanningen o inget annat. Så här va min dag, rakt upp o ner bara. Inga krusseduller. D betyder inte att jag inte tycker om o ha många barn o leva d liv jag gör. För jag älskar barn o mitt liv. Men det e tufft ibland som jag berättat tidigare, vilket dom flesta förstår o kan räkna ut m lilltån. Konstigt om d inte va jobbigt då o då m en drös ungar :-) Hahaha Fast jag tar mej igenom alla dagar, bra som dåliga o jag klarar d utmärkt. Dom e så härliga dom små liven o jag e tacksam över varje minut m dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0