En fixar Juldag

Jag glömde o berätta att igår, mitt i julbordet - julaftonsmiddagen, så bajsade Julle ner sig så d va bajs lååångt upp på ryggen på honom o det va typ diarré, så vi fick avbryta middagen o duscha honom innan vi kunde fortsätta äta, d måste va en riktig influensa han fått. Han har varit dålig i magen i ca 1 vecka nu, den envisa hostan sitter kvar o febern hoppar upp o ner, idag va den på 38,2.
 
En rolig sak e att Nathalie fick en leksakshund i julklapp igår som kan göra bakåt volter o varje gång Julle ser den så skrattar han.
 
Precis när jag skulle gå o lägga mej o tittade till barnen i deras sängar så upptäckte jag att Evelyne hade kissat på sig i sängen igen. Så d va bara o ta hand om d innan jag kunde gå o lägga mej, byta lakan o tvätta henne. Jag va uppe m Julle inatt o imorse när han fick sina hostanfall el va pigg o ville leka, Mathias gick upp o åt frukost m barnen, jag gick upp 9.30 när Julle hade bajsat diarré o Mathias behövde min hjälp. Jag gjorde mej iordning o Julle ville sova igen, så d gjorde han en stund, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, åt frukost, Mathias hade kört en diskmaskin, jag kollade fb i mobilen, Mathias värmde gröt, han o barnen åt lunch, jag åt strax efter dom, jag plockade ur o i diskmaskinen, gick ner i tvättstugan igen o la in tvätt i torktumlaren o satte igång en till tvättmaskin, Julle vaknade o jag matade honom.
 
Sen gick jag ut m Anthon Robin Nathalie o Vidar, dom lekte o åkte pulka medan jag skottade snö på tomten, Mathias va inne m Evelyne o Julius. Jag borstade bort all snö från bilarna oxå. Sen gick vi in, jag gick ner i källaren o tog ut tvätten ur torktumlaren o la in ny tvätt i den o satte igång en tredje tvättmaskin. Vi åt julmat som Mathias hade fixat.
 
Jag dukade av bordet, sköljde disken, busade m Julle, spelade ett spel i mobilen, gick ner i tvättstugan o tog ut tvätt ur torktumlaren o la in ny tvätt i den igen, men nu tvättar jag inget mer idag. Mathias tittar på tv, barnen har lekt tills för en stund sen, nu har vi nattat dom. Jag tänker kolla fb o sen nåt program på datorn som jag har missat.
 
Här kommer några bilder från idag på Julle bulle o mej...
 
Jag önskar dej en god fortsättning!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0