Duschning o pulkaåkning

Natten till idag fick jag o Mathias knappt nån sömn alls. Julle vaknade o hade gaser i magen, ont i tänderna o hostade. Aj aj aj sa han o tuggade på nappen. Stackars liten. Mathias gick upp o åt frukost m barnen, jag o Julle sov. När jag o Julius vaknade höll Mathias på att duscha Vidar o Evelyne, jag tog fram rena kläder åt dom o åt resten av barnen o Julle duschade m Mathias, Anthon o Robin duschade tillsammans, jag o Nathalie duschade sist.
 
Här kommer några bilder på en nyduschad Julle...
 
 
Jag hade en fruktansvärd huvudvärk imorse o ont i öronen, känner mej fortf helt tjock o igentäppt i hela skallen av förkylningen o är snorig som bara den. När alla hade fått på sig kläder åt vi lunch, jag struntade i frukost eftersom jag kom upp så sent, så d blev lunch direkt för mej.
 
Sen sorterade jag skräp, sköljde disk, Julle somnade, alla dom andra barnen lekte spelade spel o tittade på tv, Mathias åkte till affären o handlade mat, när han kom hem m varorna så packade jag upp dom, jag plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den. Mathias kollade igenom posten. Sen gick han till pulkabacken m Anthon Robin o Vidar. Nathalie o Evelyne fick va hemma idag för dom e så hostiga o snoriga o Nathalie har fortf feber. Julle sov fortf.
 
Bilder på grabbarna vid pulkabacken idag...
 
 
Jag betalade räkningarna via internet, Mathias Anthon Robin o Vidar kom hem, Mathias började m maten, Julle vaknade, jag hjälpte Mathias att laga mat när jag va färdig m räkningarna, vi åt julmat igen. Jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, vi fikade, Julle fick välling o somnade, vi nattade barnen, sen tittade jag o Mathias på datorn tillsammans o pratade.
 
En bild på Anthon o Robin nu ikväll...
 
 
Nu har Mathias gått o lagt sig o jag ska kolla fb o sen blir d sängen för mej med. Vi hoppas få sova mer inatt... Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0