Dammbekämpning, tvätt å massa myyyyys <3

Vi åt frukost o barnen tittade på julkalendern på datorn, jag letade efter adresserna igen, Mathias o Robin åkte till Uppsala på innebandymatch, Julle somnade efter en flaska välling, jag slog in några julklappar, fortsatte leta efter adresserna, men tyvärr verkar dom va borta för jag hittar dom inte nånstans, jag plockade fram lunch, vi åt tacos från igår, jag tog itu m ett gigantiskt diskberg från gårdagen, sköljde disken, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den på ett intensiv program.
 
Jag o Julle <3
 
 
Mathias ringde, dom förlorade tyvärr matchen idag o dom åkte till MAX o tröstade sig m god mat :-)
 
Vidar har namnsdag idag, han heter GOTTFRID i 3:e namn, d heter han efter den där snälla o glada farbrorn i Änglagård filmerna. Vidars öga e lika rött irriterat o geggigt fortf...
 
 
Julius vaknade, jag sorterade tvätt, satte igång en till tvättmaskin, Mathias o Robin kom hem, jag dammsög på undervåningen, allt utom stora hallen o vardagsrummet, torkade lite damm o hängde tvätt. Mathias lagade maten, jag bytte lakan i Anthon o Robins sängar o vädrade deras rum under tiden o satte igång ännu en tvättmaskin.
 
Mathias o Julle <3
 
 
Vi åt middag, idag blev d wokad fläskfilé i greencurrysås m broccoli o nudlar till, mmmm gott m thaimat!!
 
 
Efter middagen hjälptes jag o Mathias åt o skölja disken, jag hängde tvätt igen o la in massa tvätt i torktumlaren oxå, fixade lördagsmyset åt barnen m chips godis o en film, dom bråkade om chipsskålen o hade såklart ut en massa bara för att huset e nystädat, iaf hela övervåningen o nääästan hela undervåningen, dom va där uppe o det va chips öööööveraaaaalllllt så d va bara o ta fram snabeldraken igen.
 
Nu har vi nattat barnen, Mathias tittar på tv o när jag har bloggat klart nu så ska jag kolla fb o äta godis. Sen tror jag nog d blir sängen... zzzzzzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0