Storrensning av källaren

Idag gick vi upp o åt frukost, Julius fick gröt, jag tog hand om disken, drog upp rullgardinerna o såg till att barnen fick på sig kläder. Sen satte jag igång en tvättmaskin, Julius somnade efter att ha fått mat o ny blöja, dom andra barnen spelade tv- och dataspel. Då började jag o Mathias rensa ur källaren, vi bar ut en massa saker som vi ville slänga, bar in saker vi vill ha kvar i en av matkällarna, ställde saker på en annan plats som vi ska sälja osv o sen hängde jag tvätt o startade nästa tvättmaskin.
Vi hann m mkt mer än va vi hade kunnat hoppas på, för Julius sov länge o dom andra barnen va lugna, vi gick upp o kollade dom m jämna mellanrum. Vi har mkt kvar att rensa, men kom ganska långt ändå.
 
 
Jag har även hunnit prata en stund m 2 av våra grannar.
 
Vi avbröt rensningen av källaren för att äta lunch, Mathias stack ut o sprang en runda, jag tog hand om disk igen, bytte blöjor, matade Julius m flaska, barnen fick cykla, jag hängde mer tvätt o satte igång ännu en tvättmaskin, sen packade Mathias släpkärran o sin bil fullt m skräp, vi åt glass o va ute en lång stund, jag gick till affären m Julius i vagnen o Nathalie o Vidar fick cykla, när vi kom tillbaks så cyklade alla barnen utom Julius såklart :-) Robin o jag hjälptes åt att bära in spjälsängen. Mathias Anthon Robin o Julius åkte till återbruket i stan o slängde allt skräp som vi rensat ut.
 
 
Jag började förbereda middagen, skar palsternacka o rödlök, gjorde en kall vitlök- och örtsås o eget vitlökssmör, satte in en plåt i ugnen m klyftpotatis palsternacka o rödlök, startade grillen, så kom Mathias Anthon Robin o Julius hem, Mathias grillade kryddade grillskivor chorizo o zuccini, vi åt middag, jag sköljde av disken, Mathias nattade barnen, nu skriver jag här o sen ska jag kolla fb o förhoppningsvis hinna mysa lite i soffan, kanske m nån bra film o nåt gott o tugga på.
 
 
Ha en trevlig kväll allihop!!!
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0