Storhandling o lite annat...

Drog upp rullgardinerna som alla andra dagar, gick upp o gav barnen frukost, duschade, bäddade sängarna, bytte blöjor, klädde på dom små, tog hand om disken, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan. Vidar o Evelyne tittade på tv o jag matade Julius, sen åt jag frukost o gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne.
 
Idag va d +5 grader på morgonen, isande kallt :-( men soligt o klar blå himmel ¤
 
Mathias jobbade. Jag packade ihop lite saker o bar ut till bilen, sen åkte jag o Julius till stan. Gick o handlade ett par skor till mej o en tröja till Mathias, sen storhandlade jag på Ica Maxi.
 
Åkte hem o packade upp alla varor, Anthon Robin o Nathalie kom hem, dom åt mellis. Jag Nathalie o Julius tog bilen till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. Åkte hem o jag åt lunch, Vidar o Evelyne fick mellis, sen lekte dom m lego, bilar, tittade på tv, ritade o spelade data- och tv-spel, medan jag tog hand om disken, bytte blöjor, matade Julius osv.
 
Jag lagade middagen som blev enkel idag, korv m bröd, Mathias kom hem o vi åt, Robin gick på fotbollsträning, jag o Mathias pratade, sen sprang han en sväng, jag tog hand om barnen o smsade lite, Robin kom hem o duschade o åt lite mer mat. Mathias står i duschen nu, Julius ligger på vardagsrumsgolvet o leker o jollrar för fullt, Nathalie Vidar o Evelyne e nattade, Anthon o Robin spelar tv-spel o jag skriver så tangentbordet glöder för o hinna klart m blogginlägget innan Robinson börjar.
 
 
Trevlig kväll allihop!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0