Roligare dag o kväll kunde man ha haft...

Drog upp rullgardinerna först av allt imorse som alla andra morgnar, fick på barnen kläder, vi åt frukost, Anthon o Robin gick till skolan, jag bäddade alla sängar, tog hand om disken o skrev matlista.
 
Jag kände mej inte så bra under förmiddagen, mådde dåligt, kände mej jättetrött o hade ont i magen o va nervös inför tandläkarbesöket o min första rotfyllning :-(
 
 
Jag plockade ögonbrynen, Julius somnade, Nathalie Vidar o Evelyne lekte, Mathias satte upp 2 st rullgardiner, jag sorterade tvätt, tvättade Mathias arbetskläder, slängde sopor, bar ut grovsopor till Passaten som ska till återvinningen. Sen fixade jag lunch åt barnen, blandade mjölkersättning åt Julius, åt lunch själv o plockade ur diskmaskinen. Mathias gick ut o hängde upp tvätt.
 
 
Så gjorde jag mej redo att åka till tandläkaren. När jag kom fram till tandläkaren undrade jag när jag satt i väntrummet va jag hade gett mej in på o kände flera ggr att nej jag struntar i det här o åker hem igen, fick lite smått panik när d blev min tur... men allt gick jättebra o jo, jag överlevde min första rotfyllning, tack o lov!! Jag kände ingenting. Så till alla er som fasar över o göra en sån behandling nån gång säger jag bara, va inte orolig, d går bra, gör inte ont o hur nervös du än e så svimmar du antagligen inte. Man e lite öm efteråt i käkarna bara.
 
 
Efter tandis gick jag till Ica inne i stan o handlade lite, sen tillbaks till bilen o packade in kassarna o åkte hemåt. När jag kom hem packade jag upp varorna, Mathias va ute m några av barnen o resten av dom va inne o spelade tv- och dataspel som vanligt, förutom tjejerna som hade ritat, klippt o tejpat papper osv. Nathalie hade ritat en teckning m en massa handväskor på o tejpat upp på väggen i köket, hon sa att d va för att jag skulle se väskorna på bilden o inte glömma min handväska när jag ska åka nånstans, sen hade hon ritat en teckning m en massa glasögon på till Mathias o tejpat upp den på samma vägg för att han inte ska glömma sina glasögon när han ska nånstans o så slutligen hade hon ritat en teckning m 7 barn på åt mej o tejpat upp den oxå på samma ställe... för att jag inte ska kunna glömma något av barnen när jag åker iväg nånstans, hahaha!!! D va lustigt, då frågade jag henne varför hon hade ritat 7 barn o inte 6 eftersom vi ju bara har 6 barn. Då log hon mot mej o sa, men mamma du vill ju ha 7 barn. Då sa jag, nej jag vill ha fler än 7 barn, men det e alldeles rätt att jag vill ha fler barn. Gulliga Nathalie!!! Fast vi får väl se. Vi har inget på gång nu iaf.
 
 
Jag bytte blöjor på dom små, packade lite åt Anthon, Mathias o Anthon åkte mot Mathias föräldrar i Hässelby, men när dom kom till Enköping kom Mathias på att han hade glömt en kasse m saker som skulle m dit, så dom vände o åkte hem igen, hämtade kassen o åkte iväg igen.
 
Jag tog in tvätt som hängde ute, matade Julius, han somnade, jag skar grönsaker till middagen, gjorde guacamole, stekte köttfärs, Robin Evelyne o jag dukade, vi åt tacos till middag.
 
 
Sen gav jag barnen popcorn o chips o Robin satte igång en film, då spårade dom ur, inte Robin, men Nathalie Vidar o Evelyne började springa runt o jaga varann, jag höll på o ta hand om disken o torka bordet bänk o spis, jag gick för o kolla till barnen, då ser jag Evelyne stå m sitt ena ben på Julius rygg när han låg på golvet, han sa inte ett knyst så jag antar att d gick bra m honom, men iaf, usch då blev jag inte så glad, sen berättade Robin att strax innan d så hade Nathalie burit på Julius, upp o ner, INTE okej, blev ännu lite mer irriterad än jag redan va, så blev Evelyne jagad av Vidar o i händerna höll hon popcornskålen, den tappade hon i golvet så alla popcornkärnor åkte ut över heeeela golvet, JIPPI!!!! NOT. Jaha, då va d bara o plocka upp allihop då, så hann jag knappt bli klar m det, då ropar Nathalie att hon fått nåt på sin one piece från fåtöljen, jag går o tittar o ser att Evelyne har spottat ut popcorn i fåtöljen så torkade jag upp d, där gick min gräns för va jag pallar m efter o ha varit nervös en halv dag inför ett tandläkarbesök, sen bli lämnad ensam m 5 av barnen o så inträffar en massa saker hela tiden som gör en på dåligt humör, grrrrr. Jaa, va ska man säga jag e inte sysslolös iaf...
 
 
Jag nattade barnen, alla utom Julius, honom bar jag på en stund, han verkade trött, så gav jag honom mer mjölkersättning, bytte hans blöja o vaggade honom till sömns, då va klockan över 21.30 o jag heeelt slut.
 
Hoppas på en j-ligt mycket bättre dag imorgon... sov gott kära du som orkade läsa detta gnäll-inlägg!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0