Lek o bus dag

Inatt vaknade Julius en gång i timmen o va ledsen, tror d va pga att han e lite förkyld, han snörvlade o det lät som han stördes av att va lite täppt i näsan. Så jag hade inte riktigt fått nån skönhetssömn kände jag ;-)
 
Imorse hann jag m en massa innan jag lämnade Vidar o Evelyne på dagis, plockade ur diskmaskinen, tog hand om disken efter frukosten, klädde på barnen, drog upp rullgardinerna, bäddade alla sängar, bytte blöjor, matade Julius, la fram mat till kvällen osv. Anthon Robin o Nathalie gick som vanligt till skolan o Mathias va redan på jobbet typ när vi gick upp ur sängen.
 
 
Jag o Julius gick hem en stund när jag hade lämnat på dagis, packade ihop lite saker, rakade benen, bytte om för d hade blivit varmt o solen tittade fram lite, d va hela 18 grader ute o det e ju inte så lite i det här landet i slutet av augusti. Julius kräktes flera ggr o jag fick gräva djupt i hans byrå för o hitta rätt stl på rena kläder åt honom, måste ta o leta fram alla kläder i stl 68, han har växt mkt i sommar så jag har inte hunnit m att rensa bland hans kläder o fylla på m plagg som passar honom. Sen matade jag honom o vi gick till Öppna Förskolan här i Fjärdhundra.
 
Det va ett gäng trevliga tjejer som va där o vi fikade o pratade, bland annat om vad vi alla har haft för oss i sommar. Julius lekte m en annan bebis som kan krypa o det tyckte han verkade intressant, han tittade på henne o sen fick han sitta i en gåstol o åka runt, d gillade han verkligen. Vi har ju en sån här hemma oxå men vi har inte lika mkt plats att fara omkring på som d finns där så d va skojigt att se faktiskt.
 
 
Efter Öppna Förskolan gick jag o Julius hem, jag åt lite lunch, matade Julius, Mathias ringde o vi pratade en stund, sen gick jag till skolan för o hämta Nathalie o se om hennes röda tröja hade blivit upphittad, d hade den så d va bra, jag mötte även Anthon o Robin på skolgården o dom fick en nyckel av mej så dom kunde gå hem före oss andra. Nathalie fick följa m mej o Julius till dagis där vi hämtade Vidar o Evelyne.
 
När vi kom hem från dagis åt barnen mellis ute o jag åt lunch, men som vanligt kom dom där slöa getingarna o förstörde allt, så vi fick gå in till slut. Dom e inte roliga den här tiden på året o dom hörs inte heller. Usch o fy för dom där hemska insekterna!!
 
 
Sen tog jag hand om disk, packade skolväskorna till imorgon, bytte blöjor, började m maten, skrubbade sköljde o delade färskpotatis, blandade omelettsmet, skar tomater i skivor, så kokade jag potatisen, gjorde omelett, stekte bacon, Mathias kom hem, han matade Julius o dukade, Robin gick iväg till fotbollsträningen, vi åt middag, jag tog hand om disken, Robin kom hem o duschade o åt, barnen lekte o spelade tv- och dataspel, jag bytte blöjor, barnen såg på tv, vi nattade barnen, vi dukade fram fika vid tvn o jag o Mathias såg på Robinson medan Julius låg o lekte på vardagsrumsgolvet, Mathias matade Julius, så turades vi om att hålla honom o vagga o försöka få Julius o somna. Nu sover alla utom jag här hemma, jag e familjens nattuggla.
 
 
Julius e lite snorig men verkar må bra ändå, men vi får väl se hur natten blir, Evelyne o Nathalie e oxå snoriga men pigga än så länge peppar peppar, Mathias fick ont i halsen igår o jag har oxå ont i halsen nu o känner mej trött, Anthon sa att han oxå hade haft ont i halsen idag men att d va bättre nu på kvällen. Verkar som att alla förkylningar bara väntar på att skolor o dagis ska börja så dom kan blomma ut...
 
 
Hoppas vi mår bättre allihop imorgon!!! Tack kära du som läser om mina fullspäckade dagar :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0