Hemma dag o fotboll

Jag började dagen m o dra upp rullgardinerna o möttes av ett regnigt Fjärdhundra :-(
Jag gick ner m barnen o gjorde helgfrukost som hos oss = rostat bröd m marmelad o obo´y till :-P
Sen tog jag på barnen kläder, bytte blöjor på dom små, sköljde disk, Mathias hämtade Robin hos hans kompis, jag bytte blöjor igen, tog fram mat till kvällen, plockade i diskmaskinen o satte igång den, städade plockade fixade o donade m lite allt möjligt, vi åt lunch, sköljde disk, Mathias o Robin åkte iväg till Uppsala där Robin spelade 2 fotbollsmatcher idag.
 
 
Jag skar upp kött, plockade ur diskmaskinen o plockade i den oxå, packade skolväskor, rensade reklam o pappershögen, tog en kopp cappuccino, dukade, lagade mat, vi åt middag som idag blev wokad fläskfilé m grönsaker i kokos/limesås o äggnudlar till. D började störtregna o åska, d small kraftigt o precis ovanför vårt hus, vi hörde ett stort brak direkt efter en kraftig blixt, som om den slog ner i något alldeles i närheten, d va inte så trevligt.
 
 
Idag sa Julius mamm, mamm, mamm, mamm för första gången, lät precis som om han sa mamma, så himla gulligt!!!
 
Jag tog hand om disken, matade Julius, Nathalie Vidar o Evelyne sprang runt o bråkade, kastade ner filtar o prydnadskuddar från soffan, d låg leksaksbilar o böcker överallt d såg ut som ett bombnedslag, bytte blöjor, duschade barnen, nattade barnen, Mathias åkte till Bålsta efter fotbollsmatcherna o hämtade Anthon, sen kom han Anthon o Robin hem, dom åt o Robin duschade, Mathias matade Julius m flaska o nu sitter han m Julius i famnen vid tv:n o jag vid datorn.
 
 
Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Dallas o så kanske lite fb, sen blir d natti natti!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0