En av de finaste sommardagarna

Idag började Anthon 5:an Robin 4:an o Nathalie förskoleklass. Mathias gick m Nathalie till förskolan idag. Jag gick upp o åt frukost, sköljde disk, plockade ur diskmaskinen, matade Julius m flaska, bytte blöja på honom, satte igång en tvättmaskin för Julius hade kissat igenom inatt i min o Mathias säng så jag va tvungen o tvätta, drog upp rullgardiner, bäddade alla sängar, Julius sov en liten stund, jag sorterade tvätt, kollade fb på datorn, fick på Vidar Evelyne o Julius kläder, bytte blöjor på Evelyne o Julius, ringde BVC o ändrade några tider, Julius vaknade o jag gick ut m mina 3 minsta älsklingar. Julius satt i babysittern, Evelyne o Vidar lekte o jag satt i solen en stund. D va jättevarmt o skönt ute idag, en av dom finaste dagarna på hela sommaren ¤
 
 
Sen va tvättmaskinen klar o jag gick ner i tvättstugan o la in tvätten i torktumlaren, sen fixade jag lunch åt mej Vidar o Evelyne. Vi åt ute i solen, jag gick in o sköljde disken, sen ut igen o solade mera, tittade på barnen som lekte, matade Julius m flaska, så kom Mathias Nathalie Anthon o Robin hem, vi åt glass ute, en kompis till Robin kom till oss, barnen lekte o tyvärr bråkade dom en massa oxå idag. Jag sorterade reklam o papper ute i solen. Jag va ute hela dagen i stort sett o dom små oxå. Robin o hans kompis gick till fotbollsträningen.
 
 
Så blev d dags o laga middag, jag skar grönsaker o gjorde sallad m dressing, satte in en plåt m klyftpotatis i ugnen, så hade jag en fläskytterfilé som va färdigkryddad o den skar jag i mindre bitar o stekte lite lätt i stekpannan, Mathias åkte till affären o köpte grillkol, han startade grillen, jag gjorde kantarellsås, jag duschade Vidar o Evelyne, vi åt, Robin kom hem o duschade o åt middag, jag tog hand om disken o satte igång en diskmaskin, bytte blöjor, hämtade upp tvätt ur torktumlaren, Anthon o Nathalie duschade själva, jag nattade barnen medan Mathias matade Julius m flaska, jag tog fram kläder till Nathalie Vidar o Evelyne, tittade lite på tv m Mathias, sen kollade vi på datorn tillsammans o nu sitter Mathias m en sovande Julius mot sitt bröst o tittar på tv o jag vid datorn o skriver.
 
 
Nu ska jag packa Anthon o Robins skolväskor till imorgon o ta fram kläder till dom, GODNATT <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0