AC-koll, tandläkarbesök o skolstartsförberedelser

Idag tog jag som vanligt hand om disk efter frukosten, efter att vi sett till att alla barnen va klara m påklädning, tandborstning, kamma håret osv, Mathias gick ut m några av barnen så dom fick leka en stund i det vackra vädret, jag kollade lite på fb på datorn, duschade, matade Julius o bytte blöja på honom.
 
 
Sen cyklade Mathias iväg till spåret o sprang medan jag gav barnen lunch, packade ihop lite saker vi skulle ha m oss till stan, sprang ut till bilarna o packade in i dom, kastade i mej själv lunch - fil o flingor, nåt annat kan jag inte kasta i mej fort, Mathias kom tillbaks o duschade, jag tog hand om disken igen, bytte blöjor på dom små, gav Julius mat igen, borstade Evelynes tänder, Mathias Evelyne o Julius åkte till stan m bussen o lämnade in den för o kolla ACn, jag borstade tänderna, sen åkte jag Nathalie o Vidar till stan m Passaten. Anthon o Robin stannade hemma.
 
 
Vi parkerade utanför Folktandvården där Mathias väntade m Evelyne o Julius i vagnen. Jag gick in till tandläkaren o dom slipade ner några av mina tänder lite så att jag inte ska kunna pressa ihop dom mot varann så hårt, d va framtänderna denna gång som kollades, dom hittar som vanligt inget direkt fel, trots ilningar o smärta. Under tiden gick Mathias till en lekpark m dom andra barnen. Sen va d dags för Evelyne att röntga sina tänder hos tandläkaren, d gick jättebra, hon va såå duktig, dom undersökte alla hennes framtänder o allihop såg bra ut. Sen va vi klara hos tandläkaren. Mathias Nathalie Vidar o Julius hade väntat på oss i väntrummet.
 
 
Sen gick Mathias Evelyne o Julius o hämtade bussen o åkte hem, dom hade inte hittat nåt läckage nånstans av ACn men dom skulle ha bra betalt ändå, jag Nathalie o Vidar gick på stan en sväng o köpte tårtmotiv till Vidars tårta o strössel o sen va vi på H&M o köpte lite kläder till Nathalie. Därefter åkte vi hem till 2 olika tjejer o köpte två beg. matstolsdynor o 2 tröjor till Julius, sen vidare till Ica Maxi o slängde grovsopor vid parkeringen där, gick in o pantade flaskor o burkar, stoooorhandlade, packade in allt i bilen, åkte till Jysk o köpte några handdukar, sen hem till ännu en tjej o köpte ett par jeans till Robin som va som nya. Sen åkte vi hem.
 
 
När vi kom hem packade vi upp varorna, åt middag, jag tog hand om disken, startade en tvättmaskin, sorterade tvätt, Mathias o jag hjälptes åt o nattade barnen, jag bäddade rent i min o Mathias säng, Mathias matade Julius m flaska o nu sitter han o tittar på tv, jag packade Anthon o Robins skolväskor o tog fram kläder till imorgon.
 
Jag hann tyvärr inte njuta av solen så mkt idag o det som va en sån vacker dag ¤ Hoppas på många fler såna fina dagar m värme framöver...
 
Imorgon börjar Anthon 5:an Robin 4:an o Nathalie förskoleklass!!!
 
Nu återstår bara lite facebookande o sen ska jag gå o sova!! GODKVÄLL å GODNATT på er!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0